• Handla nu. Betala senare med Klarna.
  • Alltid Trygghetsgaranti på Housegard brandsläckare.

Varukorg

Köpvillkor

Du är alltid välkommen att kontakta oss på kundservice om du har frågor. Du når oss enklast via e-post support@housegard.se eller telefon 031 799 17 10.

Allmänt

Vi som tillhandahåller sajten www.housegard.se är GPBM Nordic AB. Med benämningarna ”vi, våra, vårt och oss” nedan avses Housegard.

Vi säljer produkter med leverans inom Sverige. För att kunna handla av oss måste du vara 18 år. Om du är under 18 år måste du ha målsmans godkännande. Genom att göra köp ifrån och använda denna webbsida så godkänner du våra gällande köpvillkor och intygar därmed att de uppgifter som du lämnar om dig själv är riktiga.

Företagsinformation

Telefon: 031-799 17 10

Adress:

GPBM Nordic AB

Argongatan 2B

431 53 Mölndal

Öppettider:

Måndag till fredag 8.00-16.00

Organisationsnummer: 556360-0443

E-postadress: support@housegard.se

Priser och avgifter

Samtliga priser är i svenska kronor och inkluderar gällande moms, för närvarande 25 %. Våra priser och avgifter kan ändras av omständigheter som vi inte kan påverka, till exempel väsentligt ändrade produktionspriser, valutaförändringar eller ändrad moms.  Vi förbehåller oss rätten att ändra priser utan föregående avisering. Priset som var aktuellt vid beställningstillfället är det som gäller oavsett om priset går upp eller ned efteråt. I kassan kan du se det totala priset inklusive moms och eventuell fraktkostnad. Vi reserverar oss för eventuella tryck- och skrivfel.

På housegard.se gäller fri frakt till utlämningsställe med PostNord för beställningar över 799 kr efter avdrag för ev rabatter. 

Standardfrakt vid beställning under 899 kr: 69 kr

Hemleverans Postnord Mypack: 149 kr

Outlösta paket: 99 kr

Returavgift via ombud: 0 kr

Leverans med PostNord

Vi använder oss av PostNord för distribution av paket. Du kan välja mellan att få varan levererad till ett ombud (MyPack Collect) eller till ditt hem (MyPack Home). För beställningar med en totalvikt på över 20 kg kan endast MyPack Home väljas. Våra paket packas högst med 35 kg. Beställningar med högre total vikt delas upp och skickas i två eller flera paket (beroende på vikt). För denna extra fraktkostnad gäller en serviceavgift på 49 kr per paket, från och med det andra paketet. 

I leveransbekräftelsen, som du får på mail när vi har packat klart din order hittar du ett spårningsnummer. Det kan du använda på Postnords hemsida för att följa paketet. Spåra ditt paket här.

Normalt skickar vi ditt paket inom 1-4 vardagar. Postnords leveranstid tillkommer. Under högsäsong eller i samband med kampanjer kan leveransen ta längre tid. 

Förläng liggetiden på din order

Om din order har levererats till ditt utlämningsställe kan du begära att paketet ska behållas längre än de 7 dagar som den utsatt ska finnas kvar. Vid leverans till postombud: Du kan ändra liggetiden i PostNords app, kostnadsfritt. Väljer du att kontakta Kundservice kan vi göra ett ändringsförfogande för en avgift. Avgiften för att ändra en liggetiden hos Posten är 250 kr inkl moms för kund/beställare.

Betalning

I samarbete med Klarna erbjuder vi fakturabetalning, delbetalning, kontokortsbetalning samt direktbetalning. Mer information och fullständiga villkor om Klarnas betalsätt hittar du på Klarna.se

Öppet köp, returer och återbetalningar

Vi vill självklart att du ska vara nöjd med din vara och ha möjlighet att öppna förpackningen och titta närmare på produkten. Du har alltid 30 dagars bytesrätt eller öppet köp när du handlat hos oss. Du behöver inte betala något. Vi står för returfrakten förutsatt att du följer våra anvisningar nedan.

Om du vill returnera en vara ber vi dig att kontakta vår kundtjänst support@housegard.se så skickar vi en returetikett och vidare instruktioner till dig.

Vid retur ska varan skickas i originalskick. Kontrollera alltid din vara när du mottagit den och kontakta alltid vår kundservice om du har mottagit en vara som inte levererats i förväntat skick enligt våra restriktioner. Skriv eller klistra inte något på originalförpackningarna, då dessa ska tillbaka till oss i ursprungligt skick.

Återbetalningen för de returnerade varorna sker med samma betalsätt som du använde vid beställningstillfället. I vissa fall kan ett annat betalningssätt användas vid återbetalningen. För frågor om återbetalning är du välkommen att kontakta kundservice.

Ångerrätt

Om du inte är nöjd med ditt köp har du 30 dagars ångerrätt från den dag du mottog varan. Varan ska vara oanvänd och i nyskick. Var varsam, om varan eller förpackningen hanterats oförsiktigt kan det bli avdrag på återbetalningen.

Vill du ångra ditt köp måste du meddela oss detta via e-post eller post. Våra fullständiga kontaktuppgifter hittar du här ovan. Meddelandet ska klart och tydligt ange vilket köp det rör sig om och att du ångrar köpet. Du kan även använda dig av Konsumentverkets blankett som du hittar på www.konsumentverket.se.  

Notera att det inte räknas som ett utnyttjande av ångerrätten om du inte hämtar ut ditt paket eller inte tar emot en leverans.

Reklamation

Det är extra viktigt att säkerhetsprodukter håller vad de lovar, därför tar vi mycket allvarligt på reklamationer och felanmälningar. Vi garanterar att de varor du beställer är felfria vid leveransen. Skulle du få en defekt eller felaktig leverans så uppmanar vi dig att kontakta oss så snart som möjligt.

Konsumentköplagen ger dig rätt att reklamera en vara inom tre år, under förutsättning att varan var felaktig vid leveranstillfället. Om du tar emot en vara som det är något fel på vill vi att du så snart som möjligt kontaktar oss på telefonnummer 031-799 17 10 eller via e-post support@housegard.se Observera att du måste lämna ett meddelande till oss med information om felet "inom skälig tid" efter det att du upptäckt det. Om du reklamerar inom två månader från det att du upptäckt felet har du reklamerat inom skälig tid.  

Vid reklamationsärenden skickar vi en fraktsedel till dig så du slipper du stå för frakten. När vi mottagit den vara som du vill reklamera kommer vi att ta ställning till om det rör sig om ett fel på varan. Om det rör sig om ett fel kommer vi att ersätta dig så snart som möjligt och inte senare än inom 30 dagar från det att vi mottog varan från dig. Vid godkänd reklamation står vi för frakt och omkostnader kring varan du har reklamerat. Återbetalningen för en reklamerad vara sker med samma betalsätt som du använde vid beställningstillfället. I vissa fall kan ett annat betalningssätt användas vid återbetalningen.

Outlösta paket

För beställda paket som inte hämtas ut och går i retur debiteras en avgift på 99 kr. Den ska täcka våra kostnader för frakt, hantering och administration. Slipp avgiften genom att hämta ut ditt paket, du har alltid returrätt.

Köp genom återförsäljare

Har du köpt en Housegard-produkt av en av våra återförsäljare ska du vända dig till återförsäljaren/butiken för frågor om byten och reklamationer.

Personuppgifter och dataskydd

All information om hur vi hanterar personuppgifter hittar du i vår integritetspolicy.


Tvister

Vi följer Allmänna reklamationsnämndens rekommendationer och svensk lag vid en eventuell tvist.

Bedrägeri

Vi polisanmäler alla bedrägerier och dataintrång samt försök till sådana. Vi förbehåller oss rätten att neka eller häva ditt köp i det fall vi har skäl att misstänka bedrägerier, dataintrång och/eller annan sorts missbruk av vår sajt.

Force majeure

Vi är befriade från påföljd för underlåtenhet att fullgöra viss förpliktelse enligt dessa Allmänna villkor, om underlåtenheten har sin grund i befriande omständighet enligt nedan och omständigheten förhindrar, försvårar eller försenar fullgörandet.

Befriande omständigheter är bland annat åtgärder eller underlåtenhet från myndighet, ny eller ändrad lagstiftning, konflikt på arbetsmarknaden, blockad, brand, översvämning, sabotage eller olyckshändelse av större omfattning. I force majeure ingår myndighetsbeslut som påverkar marknad och produkter negativt, till exempel beslut om varningstexter, försäljningsförbud med mera eller en onormal nedgång i marknaden.