- Störst på brandskydd för hem
- Fri standardfrakt över 700;-
- Hemleverans
Android 1.060, iOS 1.3, Hubb firmware 2.03.38
Nej, Housegard Note hubben är optimerad för att fungera bara på 2.4GHz.
Ja, en person i hushållet behöver bara registrera ett konto med mejl och lösenord, sedan kan de andra logga in med detta via Housegard Note appen på varsin telefon.
Det är en extra säkerhet
1. Tryck på knappen "Skicka verfieringskod" då visas en text i grafisk form, fyll i texten i rutan brevid den grafiska bilden och tryck på OK. OBS. Ser du inte bilden tydligt kan du klicka på en ny grafisk bild om du klickar på bilden.
2. Du får ett nummer skickat till dig till din ifyllda emailadress. Fyll i detta numret i rutan ”Ange veriferingskod”.
I Android Slutar vid 23-24%. "Konfigurationsfel. Kontrollera wifi-signalen, hubb är i konfigurationsläge eller har fel."
I iOS Visar meddelande ”Ansluter...” Slutar sedan vid 99% och visar "Fel vid anslutning av hubb? Ingen hubb hittades Försök igen"
Alternativ 1. Wifi nätverket är på 5GHz. Wifi routern måste vara på 2.4 GHz.
Alternativ 2. Testa starta om telefon, kolla att du har samma wifi på telefon som du ansluter hubben med.
Alternativ 3. Stäng av wifi routern och sätt sedan på den igen.
Alternativ 4. Ta ur hubben i minst 5 sekunder och sätt i den igen och försök igen.
Alternativ 5. Hubben är för nära wifi-routern. Testa med minst 1 meter.
Alternativ 6. Kan var ett problem ifall wifi nätverkets namn,SSID (service set identifier) innehåller tecken som .,% osv.
Alternativ 7. Avinstallera Housegard Note appen och installera om den.
Alternativ 1. Radiovågorna i 2,4 GHz-bandet kan färdas ett större avstånd än 5GHz-bandets. Om du försöka flytta längre bort från wifi routern tills telefonen flyttar till 2,4 GHz-bandet. Fortsätt sedan med att installera din hubb där.
Alternativ 2. Inaktivera 5 GHz-radion på wifi routern om möjligt för att begränsa störningen.
Ja, det skall förstås vara samma Wifi-namn (SSID), t.ex. i Mesh Wifi eller Smart Wifi för att Note System ska fungera.
Hubben blinkar grönt.
Ja, alla inklusive hubben kommer fortsätta att varna, men din mobiltelefon kan inte få larmmeddelande.
Ja, all kommer fortsätta att varna dock inte hubben och din mobiltelefon kan inte få larmmeddelande.
Ja, byter man wifi måste hubben konfigureras om, då det nya wifi med lösenord måste registreras. Så gå till Inställningar/ Hubb-konfiguration igen. Sätt wifi på telefon till det som skall användas till hubb, så kommer det upp i Hubb-konfiguration. De tidigare anslutna enheterna kommer synkroniseras och behöver inte läggas till igen.
Avsluta Note Appen, då kommer den forcera en uppdatering.
Gå till appen och Enhetssidan, tryck på + tecknet/lägg till, tryck ner knappen på hubben tills den blinkar lila en gång.
Nej, Note fungerar inte med dessa
Nej, Philips Hue kör på eget system och har en anpassad Hue-brygga för sitt system, så Note fungerar ej här.
Med det nya kontot anslut hubben igen och lägg till enheter t.ex. brandvarnare, temperaturvarnare. Om du skulle logga in på det gamla mejl-kontot, finns det ingen information kvar där (eftersom hubben har kopplat det till det nya konto)
En användare registrerar ett konto med sin mejladress i appen. De andra användarna laddar ner appen också till sina telefoner och loggar in med denna mejl och lösenord (ingen registrering behövs). Flera användare kan vara inne samtidigt.
Nej, Note har inte stöd här
Kolla Inställningar/Nuvarande Hub om den är Online. Klicka sedan på raden med hub/systemet du vill uppdatera.
Gå till Enhet i Note Appen. Android: Tryck på reload symbolen längst uppe till vänster iOS: Dra ner sidan och sedan släpp